Låtom mig sjunga NetOnNet:s lov...



Ingen har bett mig att göra reklam för NetOnNet, men jag gör det ändå. Två små solskenshistorier:

Den stora tunga TV:n
För några år sedan köpte vi en TV på Blocket. En stor och tjock sak. Tung som ett as. Efter några dagar började den flimra, och sedan la den av... men den var köpt på NetOnNet och hade dessutom garanti kvar! Så vi felanmälde TV:n och hoppades på det bästa. Så vad gör de? Jo, de skickar en budfirma som rullar in en smart vagn ända in i vardagsrummet och hämtar TV:n. Efter en vecka kom budfirman och rullade in den nu reparerade TV:n igen, och sedan dess har den gått perfekt.
Vi lyfte alltså inte ett finger, och betalade inte en spänn extra för att få den fixad. Det är kundvård det!

Den krossade(?) hörluren
Jag köpte ett par smarta Koss-hörlurar från NetOnNet i våras. De filtrerar bort buller. Alltså inte bullrig musik, utan buller utanför. Skönt. Jag beställde dem klockan tre på en måndag, dagen efter kunde jag hämta dem på posten... hur gör de?
För några veckor sedan sprack fästet till en av kåporna. Jag vet inte varför. Men antingen hade de blivit utsatta för något slags våld, eller så bara pajjade de ändå. Det kändes inte som om det skulle gå att få någon ersättning, eftersom jag inte kunde bevisa att något barn inte hade trampat sönder lurarna. Men jag chansade och skrev ett ärligt mail till NetOnNet. Så vad gör de? Jo, de skickar en adresslapp för paket och ber mig skicka lurarna till dem. Och här om dagen fick jag en paket med nya lurar. Utan att betala en spänn igen! Det kallar jag verkligen kundvård!

Jag slapp alltså sitta och vänta i någon comhem-lik telefonkö (oändligt lång alltså), tjafsa med någon ovillig supportperson eller släpa en tung TV mellan hemmet och affären. Man vill ju bara att de ska fixa prylarna, och det gör NetOnNet.

Äras den som äras bör.

Inga kommentarer: