Grattis Spotify!


Jag läste någonstans att Spotify, precis som alla andra "gratistjänster" måste börja få folk att betala för sig. Och de har lyckats! För nu är det nära att jag betalar för att slippa reklam. Orsaken? Tomas DiLeva! Om du har hört hans inslag om "rädda mammorna-kampanjen" så förstår du. Om den dessutom kommer medan man lyssnar på en live-platta, så är effekten extra sliskig. Tänk er att man är på en konsert, och plötsligt blir det knäpptyst, och en röst ekar i högtalarna "Hej, det är Tomas DiLeva...".

Och för att effekten ska bli total så hjälper det inte att stänga av ljudet! Jag slängde mig naturligtvis på "stänga av ljudet-knappen" direkt, men då pausades bara Tomas (ganska finurligt egentligen). I stället sänkte jag ljudet till noll, fast det resulterade även det i en meningslös paus. Jag fick låta honom prata till punkt medan jag höll för öronen i stället.

Det kanske är kanske värt 90 spänn i månaden för att slippa.

...och om du fortfarande inte har Spotify så har jag fyra inbjudningar kvar.

*

1 kommentar:

smäm sa...

haha... dom försöker ju skräddarsy reklamerna så att det ska passa in just det du lyssnar på... erkänn nu att du har dileva i din spellista!