Det är inte lätt alla gånger

Idag blev jag brutalt påhoppad av en upprörd person som påstod att jag bloggar alldeles för sällan. Nu har jag hämtat mig efter attacken och tänker härmed skriva några rader för att inte råka ut för liknande incidenter från någon annan i min växande läsarskara.

Så vad har hänt på sistone? En massa tråkigheter i stora vida världen som vanligt, men inte i Aftonbladet! Där är det mest kändisar som får tvillingar och sånt. En mild världsbild.

I mitt liv var det varit desto mer omvälvande: jag har klippt mig! Mycket! Allt! Nu ser jag ut precis som bilden på mitt passerkort, och det är ju bra. Innan såg jag ut som en uteliggare ungefär. Så kändes det i alla fall. Bilden föreställer alltså inte en sönderklippt peruk, det är mina lockar som fallit till marken en gång för alla.

Annars så rullar det på. Träningen funkar, men det känns fortfarande som att ingen är så klen som jag, tralla la, när jag är på gymmet. Men jag har lärt mig att gå till synes avslappnat tillbaka till omklädningsrummet efter mina pass. Att det sedan är jobbigt att lyfta armarna till huvudet för att tvätta håret får man liksom dölja.

Förresten har jag skaffat en elektrisk häcksax! Eller... lånade jag den bara?

Dagens djuping: Det måste vara oerhört svårt för utlänningar att uppfatta skillnaden mellan orden polen och pollen om säger det snabbt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

så där ja det var bättre

Anonym sa...

såg dig väldigt hastigt idag. såg fin ut i håret!!

Anonym sa...

Haha, David du skriver så bra. Klart du blir brutalt påhoppad om du lägger av aldrig så kort stund!