Även jag min Brutus

I ett tidigare inlägg raljerade jag över två norrlänningar som inte brydde sig om säkra betalningar vid Blocket-affärer. Men nu får jag sälla mig till skaran av godtrogna köpare.

Här om veckan skulle min son köpa ett spel på Blocket. Jag predikade som vanligt vikten av att genomföra affären på ett korrekt sätt för att eliminera risken att bli blåst på pengarna. Vi skulle naturligtvis använda Blocket egna "Internetgiro.se".
Köparen tycket att det lät OK... men jag fick tillbringa en ganska lång tid i telefonen för att förklara hur det egentligen skulle gå till. Inte helt enkelt att förstå sig på alltså.
Sagt och gjort: Vi kom överrens om pris och fraktkostnad och jag knappade in alla uppgifter som behövdes för att åstadkomma den vattentäta affären. Killen i andra änden hade fortfarande en hel del frågor men till sist trillade poletten ner.

Dagen därpå hör han av sig igen. Internetgiro.se kräver att man använder rekommenderad post... så det blev ännu dyrare. Plötsligt skulle kostnaden för frakt + Internetgirot bli nästan lika mycket som själva spelet!

- Äh! Vad har du för kontonummer? Jag sätter in pengar och du skickar spelet. Vad säger du om det?
- Helt OK!

Och nu spelar min son sitt spel. Happy Ending! Eller?

Inga kommentarer: